lørdag, november 29, 2008

Changing the language?

Nå har jeg endelig fått somla meg til å strikke novemberluen i knitalongen "luer for huer 2008", jeg må innrømme at noen ganger har det vært litt sånn blæh. Men jeg blir jo ferdig da.

Mønster/pattern
31g Kitten Mohair
Pinner 5,5 og 7 (US 9 and 11)
Tid: 2,5 timer (2,5 hours)

Går ekstremt fort å strikke, den skulle være baggy, men det ble den altså ikke.

A not so baggy hat, and the pattern doesn't show as much as I hoped for.

Jeg ble faktisk ferdig med julekjolen tilslutt, den ble et herk på slutten. Noe gikk galt, og jeg klarer ikke å forstå hva. Nå har jeg målt rillestrikkinga opp og ned i mente, og jeg har opprettholdt strikkefastheten, men allikavell er den for lang. Så jeg måtte strikke bærestykket kortere, men den passet tilslutt. På min febersyke, trommehinnesprengte og halsvondte datter.

Mønster/pattern
Sizw 12/18months
Yarn: 3 skeins fabel 159, 1 skein undyed alpaca, 1 skein red alpaca= 164g in total
Time: 8 days

Jeg skylte den jo opp, og da fant jeg jo ut at jeg måtte passe på at den ikke strakk seg. det gjorde den jo ikke, men den ser litt merkelig ut for jeg måtte virkelig breie den ut.

Er veldig fornøyd, men det blir nok ikke flere slike kjoler. Nå skal jeg prøve meg på denne genseren, og hvis jeg sliter like mye med en Drops-oppskrift igjen, så skal jeg slutte å strikke fra heftene der.

I finally was finished with this christmasdress, but I struggeled so much in the end that I will try knitting this, and if I struggle as much with that one I will stop using Drops' patterns.

Jeg har akkurat blitt operert, og ligger og bare har vondt i halsen. Det positive er jo at jeg kan strikke så mye jeg vil! Nå er det to blånisseluer og en glimtvott og en nøstebarndress som står for tur. Jeg droppa å strikke julekjole til meg selv, det kan heller bli et romjulsprosjekt.

8 kommentarer:

chocolatehead sa...

Så fin kjolen ble :) Men kjedelig å måtte streve så mye for å få strørrelsen til å stemme! Bruk den masse før den blir for liten :)

God helg, og god bedring :)

Monicas sa...

Uff da som du ha styra...håper dere blir snart friske begge to... kjolen ble innmari fin da...å gleder meg til det andre er ferdig....ha en velsigna adventshelg, å hils mamman

randi K design sa...

Så nydelig kjolen er! Den blir flott til jul!
Håper du føler deg bedre snart!
Ha en forsatt fin søndag!

Anonym sa...

Kjedelig med så mye slit for å få kjolen til å passe, men den ble veldig fin til slutt! God bedring til vesla di, det er ikke noe gø å være liten og syk

Anonym sa...

Kjolen ble kjempefin den, men det er ikke noe gøy når mønsteret ikke stemmer. :o( Om et år eller to kan du jo strikke nytt bærestykke, så har du kjole nesten til hun begynner på skolen.

Jeg brukte samme pinnestørrelse og dobbelt garn, da ble luen større. Men den ble jo fin som "vanlig" lue også.

Rainwolf sa...

Kjolen ble nydelig. Det er kjedelig når man må slite slik som du måtte for å få kjolen ordentlig til. Som andre har sagt så bruk den mye før hun vokser ut av den.

Beate sa...

Huff god bedring med halsen din!
Kjedelig at du måtte plages før du fikk størrelsen til å stemme, men nydelig ble den.

Anonym sa...

kjolen ble skikkelig flott :)
du er kjempedyktig.