lørdag, april 05, 2008

Superoppdatering. Hats, cakes, babies (okay, just one) and lots of love!

Idag har jeg bakt kake! Dette er en sjokoladebanankake, som faktisk var veldig god.

Oppskriften er som følger (håper jeg husker den i hodet)
3 egg
3dl sukker
5dl hvetemel
2ts bakepulver
3 (gjerne godt modne) bananer
50g smeltet smør
100g lys kokesjokolade

Bland mel og bakepulver. Pisk eggedosis av egg og sukker. Vend dette inn i melblandingen sammen med banan, hakket sjokolade og smøret.
Stek i nedre del av ovnen på 200 grader i ca 40-45 minutter.

Glasur
1ss smør (jeg brukte to store og synes det funka helt fint)
100g mørk kokesjokolade (jeg brukte lys, fordi jeg ikke liker bitterheten mørk sjokolade gir.

Glasuren skal smeltes i vannbad eller micro, men jeg brukte vannbad.
Så var jeg ferdig med short row-wavy hat.
Brukte 76g Misti og strikket på pinne 6.
Begynte på den igårkveld, og ferdig akkurat nå!
Trodde den skulle være verre å strikke enn den egentlig var, men det gikk veldig greit. Eneste jeg ikke helt ble fornæyd med var de aller første økningene og merkene etter w+t.

Men lua ble fiiiin da:)
Jeg bør vel finne meg en mann som kan ta bildene for meg, sånn at bildene faktisk blir åkeie.
Også har jeg strikket enda en marslue (ble ferdig med den 31.mars, men turte ikke blogge den før nå, for hun som fikk den har åpna den (11 dager før bursdagen sin. Bra Noomi!)
Strikket i silkealpakkaen til Drops, på pinne 5, endelig ferdig med det garnet for det var noe herk å strikke med. PS: Legg merke til trøya jeg har på meg (fotballinteressert?)

Også har jeg fått tilsent merkelappene jeg bestilte fra www.minanamnband.se og er kjempefornøyd! Synes lappen var veldig meg liksom.

Men det aller fineste jeg noensinne har laget er nok dette, i sine fine Hello Kitty-klær som hun fikk av morfar m/familie. Nå er hun snart 8 måneder! Og tenner er fortsatt på vei, bare nå får ikke mamma sove fordi hun sutrer hele natta. Håper dem kommer opp snart, for dette gjør vondt i mammahjertet.

10 kommentarer:

Anonym sa...

som vanlig mye lekkert å se hos deg, litjpia va knall-søt.

Strikkeglede sa...

Så koselig å se bilder av veslesnuppa!Skjønner godt at du er stolt av henne:) Ønsker deg fortsatt god helg!

Anonym sa...

Fin lue og supersøt lita snuppe. Og når det gjelder bilder til bloggen så hjelper det ikke alltid med mann - men lillesnuppa blir nok brukandes både som luemodell og fotograf om et par år;)

Riktig god helg:D

Anonym sa...

Det er grusomt når de har vondt, spesielt når du selv er så sliten at du bare vil kneble ungen og sove litt. Trøst deg med at det faktisk blir bedre etterhvert. Og når de er så søte er det litt lettere også :)

Rødhetta sa...

Den kaka ser god ut...må prøves takk for oppskrift! Søt lita tulle du har laget;-)

Pinneguri sa...

Den kaka så grusom god ut :D)

Bluechi sa...

Både kaka og den lille megasøte frøkna er til å spise opp.... Tror jeg må teste oppskriften din her en dag. Den andre er jo på vei så får vi se hvordan resultatet blir.. hehe;)

Bluechi sa...

Da var kaka prøvd ut og gjett om den fallt i smak;) Masse masse fornøyde gjester, og ikke minst en superfornøyd høygravid dame.. hehe.. KNALLGOD!

Anonym sa...

Den kaken så skikkelig fristendes ut så nå har jeg skrevet oppskriften ut og den skal så absolutt prøves.
Tusen takk for fristelsen.

Marianne sa...

Testet ut denne på jobb i helga, og det var stor suksess! Neste gang prøver jeg den med nøtter også, det kan jo ikke bli feil...