mandag, mars 03, 2008

Vinvesker og tøfler/ Winepurse and slippers

Tovede tøfler
Oppskrift: Strikk og tov 2 fra Rauma
Garn: Vamsegarn, farge 76
Garnforbruk: 169g
Tidsforbruk: 3 kvelder

En bestilling jeg fikk på tøfler, disse er så greie å strikke. Man strikker bare fram og tilbake, jeg tror jeg har 5 par selv!

Feltet slippers
Pattern: Strikk og tov 2 from Rauma
Yarn: Rauma Vamseyarn, color 76
Ammount yarn: 169g
Time spent: 3 nights

A got an order for these, and these are so great to knit! You just knit back and forward, I think I have 5 pairs myself!



Vinvesker
Mønster er på lises hobbyblogg men det er Dyveke som har laget den.
Garn: Viking sportsgarn, farge 129 (turkis) og 124 (blå)
Forbruk: 90g til hver
Tidsforbruk: max 2 kvelder hvis du er småbarnsmor

Winepurses
The pattern is on lises hobbyblogg, but it's Dyveke who's made it.
Yarn: Viking sportsyarn, color 129 (turkoise) and 125 (blue)
Ammount yarn: 90g each
Time spent: max two nights if you are a singlemum:p

Jeg elsker disse veskene, og dette er også bestilling! Disse er virkelig supre, og jeg vil takke Dyveke som er så sjenerøs og deler dette mønsteret med oss!

Den turkise veska har fått nålefiltet en R, mens den blå har en perlet A. Perlinga ble ikke så fin som jeg ville, og det var skikkelig vanskelig å få det fint, derfor ble det nålefilting på den turkise.

I love these purses, this is also an order I got! These are really great, and I would like to thank Dyveke who's that generous that she's sharing the pattern with us.

The turkoise purse has a "R" needlefeltet on itself, while the blue has an "A" pearled on. The pearls didn't become as beautiful as I wanted, and it was hard to get nice, that's why the other one got needlefelted.

Ingen kommentarer: